Tworzenie stron internetowych: dlaczego responsywność i UX są tak ważne?

Kampania reklamowa jest podstawą, jeśli chcesz, aby Twoja firma była rozpoznawalna na rynku. Dzisiejszy świat opanował Internet – miejsce gdzie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, gdzie znajdziesz każdą interesującą Cię rzecz czy usługę i gdzie zrobisz zakupy. Dlatego jest to również idealne miejsce na Twoją reklamę. Aby z powodzeniem zaistnieć w sieci warto podjąć współpracę z firmą, która przygotuje dla Ciebie profesjonalną stronę internetową. Nie jest to bowiem takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Na atrakcyjność i funkcjonalność strony ma wpływ wiele czynników i to właśnie one zdecydują czy internauta będzie swobodnie się po niej poruszał i czy skorzysta z Twojej oferty. Co w takim razie jest ważne podczas tworzenia strony internetowej? 

UX on the web – what is it?

Podczas tworzenia strony Internetowej kierujemy się pewnymi zasadami i standardami, które sprawiają, że będzie ona łatwa i przyjemna w obsłudze dla klienta. Niezmiernie ważny jest bowiem pozytywny odbiór strony przez użytkownika. Należy wówczas zadbać o jakość UX czyli User Experience. UX to dosłownie Doświadczenie Użytkownika, czyli ogół wrażeń jakich doznaje użytkownik podczas korzystania z Twojej witryny. Dlatego właśnie tak ważne jest wdrożenie UX podczas tworzenia stron Internetowych. Na co należy zwrócić uwagę? 

  • Strona internetowa przede wszystkim powinna być intuicyjna i przejrzysta. Klient, który ją odwiedza, powinien z łatwością się po niej poruszać i bez problemów znaleźć interesujące go informacje. Wszystkie funkcje na stronie powinny działać bez zarzutu. Niedopuszczalne jest aby się zacinała lub nie działała poprawnie. 
  • Projekt of your Web page powinien być atrakcyjny i przyjemny. Ważną rolę odgrywa tu odpowiednio dobrane barwy witryny, oraz rodzaj czcionki. Rażące kolory i zbyt ozdobna czcionka może wywołać u odbiorcy negatywne odczucia i w rezultacie doprowadzić do opuszczenia przez niego strony. 
  • Treści zamieszczone na Twojej stronie powinny być wartościowe i napisane w zrozumiały dla klienta sposób. Zbyt wyniosły i techniczny język może zniechęcić czytelnika i zmusić go do przejścia na stronę konkurencji.
  • Równie ważny jest też czas ładowania strony. Długie oczekiwanie wywołuje niecierpliwość i powoduje niezadowolenie klienta a w efekcie rezygnację z odwiedzenia witryny. 
  • Responsywność of your Web page to kolejny i nie mniej ważny element UX. Warto pamiętać, że z Internetu nie korzystamy wyłącznie na komputerach czy laptopach. Telefony komórkowe oraz tablety to przenośny i wygodny sprzęt, na którym równie często wyszukujemy interesujące nas strony. Nie byłoby możliwości swobodnego korzystania z Internetu na tych urządzeniach gdyby nie responsywność. Nazwa dość skomplikowana ale jej działanie jest z pewnością wszystkim znane. Responsywność to nic innego jak automatyczne dostosowanie rozmiaru of your Web page do każdego rodzaju ekranów. Jest ona przejrzysta co daje możliwość swobodnego poruszania się po niej. 
  • Warto pamiętać, że UX to ciągły proces doskonalenia stron. Standardy stron ich budowa oraz design ulegają ciągłym modyfikacjom. Ważne jest aby podążać za trendami i utrzymywać kampanię reklamową na jak najwyższym poziomie. Dlatego też regularna analiza, testy użyteczności i śledzenie opinii użytkowników jest nieodłącznym elementem User Experience.

UX and responsiveness are the key to your success

Wiele firm inwestuje w kampanie Google ADS, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej. To oczywiście bardzo rozsądne i taktyczne posunięcie. Należy jednak pamiętać, jak ważne jest wdrożenie UX w procesie tworzenia strony internetowej. Internauta po kliknięciu w reklamę oczekuje strony, która będzie intuicyjna, spójna, przyciągnie wzrok i zainteresuje go treścią czyli prościej rzecz ujmując, pozostawi mu miłe doświadczenia i to niezależnie od tego czy będzie korzystał z komputera czy innego urządzenia mobilnego. Doznania jakie zapewniasz odwiedzającym, mają kolosalne znaczenie na ich dalsze posunięcia. Zastosowanie UX w kampanii reklamowej jest zatem niezbędnym elementem, ponieważ spełnienie oczekiwań odwiedzających Twoją witrynę, to duże szanse na zdobycie klienta.